Saturday, July 18, 2009

redha itu bagaimana..

redha tu ape
selalu sangat dengar, rasa macam 'ala redha tu macam terima dengan ikhlas la kot'
nampak sangat cetek ilmu kan

bila kata dah memaafkan orang itu
tapi tiba2 asyik terfikir2 kesalahan orang tu
bukan redha la namanya
memang hati tak tenang la macam tu kan

setelah umur 25 tahun
baru nak mendalami maksud redha yang sebenarnya
and kalau boleh nak instill sebetul2nya dalam daily life

actually why did i came to this subject?
all my life
ada 2 kali saya pernah di backstabbed
oleh 2 orang yang pernah baik dengan saya
dulu saye seorang yang berdendam
saya simpan
saya marah sangat
sekarang saya dah maafkan

cuma kadang2 teringat jugak kenapa dia buat macam tu
tapi cepat2 kene tolak perasaan tu
sebab ape?
sebab saya pun maybe banyak buat salah kat orang lain
sakitkan hati orang lain tanpa sedar
i'm not perfect also
so kenapa tak nak maafkan orang lain?
takde sapa perfect di dunia ni
sedarlah wahai orang2 yang bongkak ^_^

pesanan untuk diri sendiri

No comments: