Thursday, February 11, 2010

miri memang panas or is it me?

pernah tak rasa panas macam makan sekilo sarawak black pepper?
ataupun makan durian 5 bijik sorang diri tanpa minum air?
[ok exaggerate gile hehe]

tapi itulah yang ai rasa sekarang
kalau panas kena matahari tu okey lagi la kan
at least berpeluh2 lepas tu sejuk
tapi yang ini..hanya Allah yang tahu betapa seksanya panas dari dalam
macam nak nangis rasa

kalau ada tomography camera tu, mungkin imej saya adelah merah menyala ala2 dragonball time jadi supersaiya..
insaf sikit..dulu pernah la terbaca ada orang2 yang diberi ujian kepanasan yang melampau time sakaratul maut
macam ni ke rasanya

i dread for the night to come
sebab saya tau saya takkan boleh tido
hanya boleh tido pukul 5 pagi dalam sejam macam tu
selebihnya saye golek2 kiri kanan baca buku bla3
nak kejut lan2 tak berani
karang dia ngantukk pegi kerja pulak karang esok
saye pegi toilet basahkan kaki
tak sampai berapa saat dah kering kaki
basahkan tuala pulak letak kat kaki
tuala tu pulak jadi warm T_T

other pregnant mommies diduga dengan kaki yang bengkak, tak larat jalan, sakit pinggang sakit belakang
saya pulak diduga dengan badan yang sangat panas dan kaki yang gatal2..

oleh itu kitorang telah buat keputusan yang sangat2 drastik dan tak logik
jom beli aircond hahahahha

dahla aircond kereta rosakkkkkkkkkkkkkkkk
geramnyaa..nak betulkan tak boleh sebab mostly kedai aircond kat miri dah tutup sempena raya cina
takde keeee orang jawa yang bukak kedai aircond kat sinii
huh

so semalam, lepas lan2 balik keje kitorang terus la aircond hunting
mula2 kitorang pegi ke SENQ and then Courts
Tapi at both shops, either the Samsung Air-Cond is not available or wireman cuti raya cina
so kitorang pun pergilah ke kedai SAMSUNG terus
memang nak brand Samsung pun sebab the spec is the best among all 1 H.P air-cond
masuk je kedai, 'tauke, saya nak air-cond samsung 1 H.P je, berapa btu/h dia ehh, power consumption bla3' <-- haha guna skill letrikal engineer saye =p
pungpangpungpang tauke tu bagi la saya harga RMdotdotdot after diskaun plus installation

So it's a 1 H.P, 9000 btu/h, got ionizationer, utilises 840W, that's all I need..
installation rm60 saja compare to courts - rm150
as usual, mestila mintak free gift kan
tapi dah warning dia, 'tauke, saya tamau mangkuk okeh, dah banyak kat rumah'
so dia bagila saya set sudu garfu yang cantekkk
senanglah ai nak throw party nanti hehe

deal di atas berlaku masa lan2 drop saya kat kedai tu sementara dia cari parking
dia masuk je kedai, saye dah finish deal keh3 tak sampai 10 minit gitu
dah sangat penat dahh..malas nak lama2..pukul 8.30 malam kot time tu..

hmm out of budget la pulak..ish2 pasni duduk rumah diam2!

tapi..yeahhh encik air-cond datang~so buleh makan durian esok~~

**malam tadi ai tido kat bilik bawah..kurang sikit panas..
itu pun bukak pintu, bukak kipas ruang tamu semua

No comments: