Wednesday, February 10, 2010

Unpaid leave: Day 3 [Spring-cleaning]

Apela guna jadi surirumah kalau tak boleh buat kerja rumah kan hahaha


Masuk hari ketiga saya dah bosan

Geramm je nengok keadaan rumah yang tak berapa terurus nih

Lan2 dah haramkan saye buat kerja2 berat

Nasib baik dia bagi jugak saya masak [tapi lama gak la ai menggoda dia huhuh]

Sebenarnya after saya buat kerja berat sikit, perut rasa tak selesa..

Baby pun tendang2 dengan hebatnya..macam nak keluar je dah =p


So hari ketiga ni kitorang panggil daily maid untuk kemas-kemas rumah apa yang patut

Hee..tengokla ni rajin dia buat kerja –maid indon nih

Satu rumah dia basuh kemas mop vacuum lap bla3..RM40..

The cheapest rate here in Miri..

kesian nengok akak ni, dahla kurus..tapi dia non stop buat kerja woo dari pukul 9 sampai 12 tghari..dengan rumput sekali dia potong. saye offer mamam pun dia namau..


Hari ini encik plumber pun datang betulkan bilik air bawah..

Shower rosak sikit, and nak tambah satu paip lagi

Yang bestnya, tuan rumah yang bayar =p


Actually minggu ni my ex-housemate at Bintulu – Nana dan adik2 - mau datang overnight sempena cuti raya cina [ceahh sudah ex nampaknye]

Diorang nak gi menjelajah gua niah katanye la

So rumah kenalah elok2 sikit ye


So takdela saya geram sangat tengok rumah yang bersepah ni tapi saye tak bleh buat ape kan

Jadi supervisor la gue hari ini


Petang ini pulak mahu betulkan air-cond keretaku yang rosak..

2 comments:

padil said...

ingatkan tu gambaq lan dok kemaih2 rumah sambil pakai topi terbalik... hahahaha.... welkam to miri!

[Zaza Azlan] said...

haaaa ada ke macam lan2..cis2